هند: ما متعهد به حمایت کامل از افغانستان هستیم

هند - افغانستان

هند: ما متعهد به حمایت کامل از افغانستان هستیم

India-afghanistan
رئیس جمهور محمد اشرف غنی گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ضامن ثبات در افغانستان هستند و در خط مقدم مبارزه با تروریسم منطقه ای و بین المللی هستند.

غنی این اظهارات را در دیدار روز چهارشنبه با آجیت پاوار ، مشاور امنیت ملی هند در کاخ ریاست جمهوری بیان کرد.

سپاه در بیانیه ای گفت ، در این دیدار ، آنها در مورد همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​ایجاد اجماع منطقه ای در حمایت از صلح گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: “رئیس جمهور غنی در این دیدار تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ضامن ثبات در افغانستان هستند و در خط مقدم مبارزه با تروریسم منطقه ای و بین المللی هستند”.

در این دیدار ، مشاور امنیت ملی هند گفت که کشورش آماده ادامه همکاری با افغانستان است و آماده ادامه گفتگو درباره منافع مشترک است.

در همین حال ، حمدالله محیب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان همچنین با آجیت پاوار همتای هندی خود دیدار کرد.

شورای امنیت ملی (شورای امنیت ملی) روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام كرد كه محیب امروز در كابل با آجیت پاوار ، مشاور امنیت ملی هند ملاقات كرده و در مورد موضوعات استراتژیك دوجانبه ، تلاش های مشترک ضد تروریسم و ​​هماهنگی و صلح گفتگو كرده است. او در مورد تقویت روند صحبت کرد.

آجیت پاوار ، مشاور امنیت ملی هند در سفری دو روزه وارد کابل شده و قرار است با شماری دیگر از مقامات افغانستان دیدار کند.

از سوی دیگر ، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین با آجیت پاوار ، مشاور امنیت ملی هند و هیاتی دیدار کرد.

به گفته دفتر مطبوعاتی کرزی ، در این نشست تقویت روابط دوستانه و استراتژیک افغانستان و هند ، روند صلح و همکاری های منطقه ای در این روند مورد بحث قرار گرفت.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید