چای یا قهوه؟ کدام یک را بنوشید؟

چای یا قهوه

چای یا قهوه؟ کدام یک را بنوشید؟

چای یا قهوه
چای و قهوه هر دو از پرمصرف ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های جهان هستند. حتی می توان گفت بعد از آب ، مردم در سراسر جهان بیشتر از چای و قهوه استفاده می کنند. چای سیاه پرمصرف ترین چای در جهان است و بیشترین تعداد چای خور را در جهان دارد. به طور کلی ، 5 درصد از کل تولید چای چای سیاه است. چای و قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارند اما تفاوتهایی نیز دارند. به عنوان مثال سطح کافئین در قهوه دو برابر چای است.

در پست امروز ما می خواهیم اطلاعاتی در مورد مفید بودن نوشیدن چای یا قهوه به شما ارائه دهیم؟ تفاوت اساسی بین قهوه و چای میزان کافئین موجود در این دو نوشیدنی است. میزان کافئین موجود در قهوه دو برابر سطح کافئین موجود در چای است.

محققان معتقدند نوشیدن 3 میلی گرم کافئین در روز میزان طبیعی مصرف قهوه است. اگرچه مصرف کم کافئین برای سلامتی مفید است ، اما مصرف زیاد کافئین می تواند برای سلامتی شما مانند حمله قلبی مضر باشد. چای و قهوه هر دو منبع عالی آنتی اکسیدان هستند و می توانند شما را در برابر بیماری های مختلف محافظت کنند. همچنین هر دو در کنترل و درمان برخی بیماری ها بسیار مفید هستند.

به طور کلی باید بگوییم که برای به دست آوردن مزایای هر دوی این نوشیدنی ها ، باید هر دو این نوشیدنی ها را بنوشیم. با این حال ، متخصصان بهداشت معتقدند که مصرف زیاد قهوه برخی از مشکلات سلامتی را ایجاد می کند. با این حال ، نوشیدن قهوه عوارض جانبی مانند مشکلات قلبی ، افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا دارد. اما تحقیقات نشان داده است که مصرف متوسط ​​قهوه خطری ندارد.

اگر می خواهید از این دو نوشیدنی نهایت استفاده را ببرید ، به دنبال یک نوشیدنی تسکین دهنده هستید و می خواهید یکی از این دو نوشیدنی را انتخاب کنید ، چای بهترین انتخاب است. اما اگر می خواهید عملکرد مغز خود را افزایش داده و سطح هوشیاری خود را افزایش دهید ، قهوه را انتخاب کنید. اما مراقب باشید که زیاد قهوه ننوشید.

ترجمه: توسط عایشه حیدری ، کابل

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید