اولین خانه های انسان ها در کره مریخ چگونه خواهد بود؟

کره مریخ

اولین خانه های انسان ها در کره مریخ چگونه خواهد بود؟

 بنیانگذار SpaceX و Charsenballer اخیراً نظرات خود را درباره تمدن های اولیه مریخ در یک مجموعه توییتر به اشتراک گذاشتند. ايلان ماسک ، مدیر عامل اسپیس ایکس می گوید اولین انسانهایی که در مریخ فرود می آیند به گنبدهای شیشه ای تبدیل می شوند.

کره مریخ

این میلیاردر آمریکایی که سومین فرد ثروتمند جهان است ، قصد دارد در همین دهه به مریخ برسد و امیدوار است تا ٢٠٥٠م به ساخت یک جامعه یک میلیون نفری در مریخ به هدف برسند. با این حال ، هنگامی که در مورد ساخت خانه های قابل سکونت در مریخ سوال میشود ، ماسک می گوید: “به احتمال زیاد این اتفاق در زندگی ما نمی افتد و ما شاهد وقوع آن نخواهیم بود..

مریخ
ماسک در پاسخ به این سوال که آیا مریخ برای ساکنان تغییر شکل می دهد ، در توییتی نوشت که در روزهای اولیه زندگی در گنبدهای شیشه ای امکان پذیر است.
مدت هاست که نویسندگان و محققان داستان های علمی در حال بررسی وجود هوا در مریخ و وجود هوای قابل تنفس برای انسان هستند. همانطور که آلن ماسک می گوید ، راه حل سریع نخواهد بود و اولین ساکنان برای زنده ماندن باید به پایگاه های مریخی اعتماد کنند.
ماسک در توییت دیگری نوشت: آماده سازی مریخ برای سکونت بسیار کند خواهد بود و سن ما کافی نخواهد بود. با این وجود ، ما می توانیم شاهد یک اجماع انسانی باشیم.

سال گذشته ، آلن ماسک ادعا کرد که با کمک ١٠٠٠ فضاپیما ، Star Shape ، می توان “یک شهر پایدار مریخی” ساخت و پس از ساخت سیاره سرخ را استعمار کرد.
در مورد هرگونه طرح جدی و ابتکاری برای تغییر شکل مریخ ، مانند بمباران صخره های مریخ و آزاد سازی گازهای موجود در آن و افزایش سن جو مریخ ، تردید جدی و مخالفت شدید وجود دارد.

در سال ٢٠١٨ ، دو دانشمند از دانشگاه کلرادو بولدر و دانشگاه آریزونا شمالی به این نتیجه رسیدند که هیچ گاز گلخانه ای و آب کافی در مریخ وجود ندارد که از آن برای زندگی ابدی استفاده شود.
سال گذشته دانشمندان دانشگاه هاروارد و ادینبورگ طرحی را برای زندگی در مریخ ارائه دادند که شبیه گنبد شیشه ای ماسک آلن است.
mars
هنوز زمان زیادی برای تغییر شکل و زیست پذیری در مریخ نیاز است. ماسک در ماه مارس به کنفرانس Satellite 2020 واشنگتن گفت: “اگر ما پیشرفت خود را تسریع نکنیم ، من قبل از رفتن به مریخ خواهم مرد.”

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید