آیا نشانه هایی از هوش بیش از حد دارید؟

آیا نشانه هایی از هوش بیش از حد دارید؟

بسیاری از روانشناسان بر این عقیده اند که در ابتدا در مورد هوش و ذکاوت فرد چیزی بدست نمی آید ، زیرا انواع مختلفی از هوش در این بخش در نظر گرفته شده است. طبق گفته هوارد گاردنر روانشناس مشهور ، سه نوع هوشیاری وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چقدر
باهوش هستید ؛ علائم زیر ، را بخوانید.

با دیگران همدردی میکنید:

این مهمترین جنبه هوش هیجانی است. گفته می شود از هوش هیجانی برای درک احساسات کسی یا نشان دادن میزان بیان وی استفاده می شود. شناختن احساسات خود بسیار مهم است ، اما کسانی که هوش هیجانی زیادی دارند از نحوه تفکر و احساس دیگران نیز آگاه هستند. هدف از همدلی زیاد در اینجا این است که شما احساس کنید دیگران با چه روبرو هستند.

تنهایی را ترجیح میدهید:

آیا می دانید خوشحال بودن در تنهایی نشان از هوش دارد؟ طبق یک مطالعه 6 ساله ، بسیاری از افراد باهوش با دوستانشان احساس راحتی نمی کنند. این به این دلیل است که افراد تمایل دارند در طولانی مدت کمتر به خود توجه کنند ، که این امر می تواند در فاصله ای از امیدها و اهداف آنها رخ دهد.

  همیشه در جستجوی دانش هستید:

یعنی افراد باهوش به توضیحات ساده اکتفا نمی کنند ، آنها همیشه در خواندن ، ادبیات و تحقیق در مورد زبانها و فرهنگهای دیگر راحتی پیدا می کنند. یعنی این افراد کنجکاو هستند ، به دنبال موضوعات جدید و جالب هستند و از بحث لذت می برند.

مشاهده خوب دارید:

گفته می شود که آگاهی کامل از محیط پیرامون خود نشانه ای از هوش است ، در واقع مشاهده خوب بخشی از انواع مختلف هوش محسوب می شود.

یادداشت خوب دارید:

شاید نتوانید بگویید که چگونه چند سال پیش به مکانی ، خیابان یا مغازه ای ناآشنا رفته اید. این نوعی هوش است که انسان را به یاد حرکات و عملکرد خود می اندازد ، که تکرار را برای آنها آسان می کند. همه در زندگی با انواع مشکلات روبرو هستند اما باهوش ترین فرد کسی است که متناسب با زمان خود را آماده کرده و با توجه به شرایط پیش می رود.

حل مشکلات دیگران:

گفته می شود که حل مشکلات در بین مردم نیز بخشی از خرد است. افرادی که این توانایی را دارند زبان بدن دیگران را به خوبی می دانند.

فکر کردن درباره چیزها:

گفته می شود که تفکر فرد را آماده می کند تا برای وقایع آماده شود. اگرچه بیشتر بیماران افسرده مشغول این بیماری هستند ، اما اغلب نشانه افسردگی است.

کنترل احساسات خود:

هر کس هر از گاهی احساسات آزار دهنده زیادی را تجربه می کند که کنترل آن نشانه هوش است. افراد با هوشیاری عاطفی نیز می توانند احساسات پیچیده تری را درک کنند ، سپس احساسات خوب و بد را از هم جدا می کنند و اقدامات مرتبط را انجام می دهند.

 

 

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید