اگر موبایل شما در آب افتاد, چگونه آن را خشک کنید؟

خشک نمودن موبایل

اگر موبایل شما در آب افتاد, چگونه آن را خشک کنید؟

خشک نمودن موبایل
اگر موبایل شما در آب افتاد, چگونه آن را خشک کنید؟

وقتی موبایل و یا تلفن همراه شما در آب می افتد، همه از روشی استفاده می کنند که به آن درمان برنج RICE TREATMENT نیز گفته می شود و در آن تلفن مرطوب درون برنج قرار می گیرد.

اما امروزه برخی از کارشناسان این عمل را بی فایده می دانند و می گویند این روش به تلفن همراه آسیب می رساند و اجازه نمی دهد سریع خشک شود.

برخی افراد نیز تلفن همراه مرطوب را باز کرده و داخل آن برنج می گذارند که باعث وارد شدن گرد و غبار و آلودگی به داخل تلفن همراه و خراب شدن آن می شود. متخصصان می گویند به جای خشک کردن تلفن همراه مرطوب با برنج ، بهتر است آن را در هوای آزاد یا هوای خشک خشک کنید. خشک کردن تلفن همراه در هوای معمولی به داخلی آسیب نمی رساند.

بیایید نحوه خشک کردن موبایل مرطوب را در اینجا بخوانیم!

1- موبایل خود را خاموش کنید:

وقتی موبایل شما خیس شد ، آن را خاموش کنید ، تا قطعات برقی آب نگیرند و موبایل آسیب نبیند. اگر موبایل شما خیس است ، ممکن است مدار و یا سرکت آن آسیب ببیند ، بنابراین مهم است که فوراً آن را خاموش کنید.

2- آن را با دست خشک کنید:

هنگامی که تلفن را خاموش می کنید ، یک دستمال یا دستمال کاغذی برداشته و تلفن را خشک کنید تا تمام آب آن جذب شود. اما به خاطر داشته باشید که آب نمی تواند با عجله وارد موبایل شود.

3- سیم کارت و باتری را بردارید:

اگر باتری تلفن همراه شما از تلفن همراه جدا است ، باتری ، سیم کارت ، کارت حافظه و سایر موارد را از تلفن همراه جدا کنید.

4- به بخش محل چارج توجه کنید:

هنگام خشک کردن تلفن همراه خود مراقب باشید که دستمال ، دستمال کاغذی یا هر چیز دیگری را داخل محل چارج قرار ندهید و سعی نکنید آن را خشک کنید ، اما اگر این کار را انجام دادید ، این کار را انجام دهید. قسمت محل چارج ممکن است آسیب ببیند. همچنین هنگام خشک کردن تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید که فشار زیادی به دکمه های تلفن همراه وارد نشده و اجازه ورود آب به فضای داخلی تلفن همراه را ندارید.

5- موبایل را بالای تکه خشک یا دستپاک خشک بمانید:

بعد از تمام مراحل بالا، موبایل خود را روی دست پاک خشک قرار داده و بگذارید در هوای معمولی خشک شود. همچنین ، موبایل را برای 2 تا 3 ساعت خاموش بگذارید و سعی نکنید آن را روشن کنید. تلفن را وقتی خشک است روشن کنید اما اگر مشکلی داشت یا تغییری در آن مشاهده کردید ، باید سریعاً به مکانیک برده شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید