هشدار: غذاهای پروسس شده خطر مرگ را افزایش می دهند

غذاهای پروسس شده

هشدار: غذاهای پروسس شده خطر مرگ را افزایش می دهند

غذاهای پروسس شدهمحققان معتقدند که خوردن غذاهای پروسس می تواند منجر به بیماری بندش رگهای قلب شود.

مطالعات بسیاری بر اهمیت خوردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی شما به دلایل بهداشتی تأکید کرده اند ، اما تحقیقات اخیر مجله تغذیه بالینی آمریکا نشان می دهد که باید از غذاهای پروسس شده خودداری کنید.

محققان بیش از ۲۲۰۰۰ نفر را تحت شرایط بهداشتی و تغذیه ای طی یک دوره هشت ساله مورد بررسی قرار داده اند. این مطالعه نشان داد که کسانی که غذاهای پروسس شده می خورند ۲۶ درصد بیشتر از کسانی که غذاهای پروسس شده مصرف نمی کنند خطر مرگ دارند.

بروز بیماری بندش رگهای قلب در این افراد ۵۸ درصد بیشتر از کسانی است که غذاهای پروسس شده نمی خورند.

ماریالورا بوناسیو ، محقق این گروه ، می گوید غذاهای پروسس شده اغلب بیش از حد تولید می شوند و با گذشت زمان خواص طبیعی خود را از دست می دهند.

از چه غذاهایی باید خودداری کنیم؟

محققان می گویند غذاهای پروسس شده سرشار از قند ، چربی و نمک و مواد مغذی کمی هستند. نمونه هایی از این نوع غذاها شامل کیک داغ ، چیپس ، غذاهای سرخ شده و غذاهای شیرین مانند کیک است.

طبق گفته بوناسیو ، غذاهای پروسس شده به مقدار زیاد خورده می شوند و هنگامی که قسمت بزرگی از رژیم غذایی را تشکیل می دهند ، باعث می شود غذاهای مناسب مانند میوه ها و سبزیجات از رژیم غذایی حذف شوند.

این مطالعه نشان داد که در افرادی که میوه و سبزیجات می خورند میزان بیماری قلبی به طور قابل توجهی پایین تر است ، به ویژه افرادی که در رژیم های غذایی خود از سبزیجات استفاده می کنند.

اولین نفری باشید که نظر می دهید

نظر بدهید