چگونه می توانیم عادت های بد خود را تغییر بدهیم؟

change-bad habits
change-bad habits

چگونه می توانیم عادت های بد خود را تغییر بدهیم؟

گفته می شود که هر انسانی دارای عادات و یا رویه های بد میباشد که ممکن سبب ناراحتی اقارب و دوستان ما میشود، اکثر مردم متاسفانه نمیتوانند این عادت های بد خود را از بین ببرند, ممکن است احساس کنید که باید وقت کمتری را در فیس بوک یا اینترنت بگذرانید ، یا اینکه اغلب سیگار را ترک می کنید ، یا وقتی به ورزش فکر می کنید ، بلافاصله احساس خستگی می کنید و دیگر قادر به انجام آن نخواهید بود. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید عادت های بد خود را تغییر دهید.

تصور کنید تغییر می کنید: مدیتیشن کنید که مغز شما را تمرین می دهد و کار شما را در چنین شرایطی آسان می کند ، بنابراین هر روز کمتر به عادت های بد خود فکر کنید ، غذای خوب بخورید و فکر روزانه خود را بهبود ببخشید. وقتی افکار خوب در ذهن ما ریشه دواند ، آن افکار خیالی واقعی می شوند. کوشش کنید منفی گرا نباشید برای دیگران بخل نکنید, تا حد توان به پیروزی های دیگران خوشاحلی کنید که فکر کنید که شما نیز اگر بخواهید شاید به مثل آنها پیروز باشید.

عادت به نوشتن داشته باشید: روانشناسان می گویند که کلمات نوشتاری همیشه در ذهن انسان است ، که پس از آن در رسیدن به هدف کمک می کند. بنابراین هر کاری که قصد انجام آن را دارید ، آن را بنویسید و دو بار در روز بخوانید با خود فکر کنید که کدام از این کارها شما را انرژی مثبت میدهد و به هدف رسیدن تان کمک میکند.

پیدا کردن دوستان: کاری با یک دوست خوب می تواند به شما کمک کند تا عادت های بد خود را از بین ببرید و به شما کمک کند تا افکار مثبت برای خودتان ایجاد کنید. یعنی پاسخگو بودن در مقابل دوست شما را در مسیر درست قرار می دهد. پس کوشا باشد تا دوستان خوب پیدا کنید و به آنها سرو کار داشته باشید, کار های مشترک انجام بدهید.

به خود وقت کافی بدهید: بیشتر ما شنیده ایم که ترک عادت های بد ۲۸ روز طول می کشد ، اما این کاملا نادرست است زیرا کنار گذاشتن عادت های بد دشوار است ، اما برخی از افراد می توانند عادت های خوب را در ۲۸ روز شروع کنند, که این کار سبب ایجاد خوبی ها در زندگی شما میشود, و به مرور زمان عادت های بد شما کمتر و کمتر میشود.

رفتار خود را خوب کنید: افکار منفی در ذهن شما تأثیر عمیقی در اعمال شما دارند. یعنی وقتی خود را چاق می خوانید یا می گویید شخصی را دوست ندارید ، این افکار را به مثبت تبدیل کنید و در عوض بگویید من خوب هستم و اعتماد به نفس من افزایش می یابد. اگر فکر میکنید کسی شما را دوست ندارد برعکس آن را فکر کنید چون اگر یکی شما را دوست نداشته باشد, تعداد زیاد کسانی دیگر هستند که ممکن با شما کنار بیایند و شما را دوست داشته باشند. مهربانی و خوش خلقی را در خود بیشتر کنید تا در اطراف شما انرژی مثبت به وجود بیاید زیرا هرقدر خوش خلق بودید مهربان بودید دوستان بیشتر مییابید.